sleeping newbornJak Ułatwić Zajście w Ciążę

Nie ma niezawodnego sposobu, który sprawiłby, że za pierwszym podejściem stajemy się rodzicami. Istnieją jednak złote zasady i sposoby, które w tym pomagają, a niektóre z nich są nawet niezbędne, jeśli planuje się zajście w ciążę.

Nie ilość, ale odpowiedni moment

Złotą zasadą planowania macierzyństwa jest dobra obserwacja i znajomość własnego ciała, które pomogą ustalić czas, kiedy  zapłodnienie jest najbardziej prawdopodobne. Kobieta przez większość cyklu jest niepłodna i nawet przy dużych ilościach stosunków seksualnych nie ma możliwości, by doszło do zapłodnienia. Natury się nie przeskoczy. Najlepszy moment na zajście w ciążę to czas okołoowulacyjny, czyli ok. 3 dni przed i 2 po owulacji – wtedy, kobieta jest najbardziej płodna. Dokładne ustalenie tych dni nie jest jednak takie proste. Byłoby – gdyby, każdy kobiecy organizm funkcjonował podręcznikowo i z dokładnością wskazówek zegara – niestety rzadko tak bywa. Nieregularne cykle, stres, podróże mogą powodować, że owulacja się przesuwa. Dlatego też niezwykle istotna jest permanentna obserwacja własnego ciała, która pomaga przewidzieć nadchodzące dni płodne. Jednak czasem mimo nawet dokładnej analizy wskaźników owulacji trudno samemu wyznaczyć płodny okres. W takich sytuacjach bardzo pomagają komputery cyklu, takie jak: Cyclotest myPlan, Cyclotest® Baby oraz testery owulacyjne, np. Afrodyta Tester Owulacyjny, które analizują czynniki oznaczające owulację (śluz szyjkowy, temperatura ciała, poziom hormonów) i ułatwiają kobiecie ustalenie w jakiej fazie cyklu się obecnie znajduje.

Odpowiednia dieta

Dobrze zbilansowana dieta ma wpływ na cały organizm i wszystkie funkcje życiowe z nim związane, w tym płodność. Jedynie seks w trakcie dni płodnych daje szansę na poczęcie dziecka, ale odpowiednia dieta może wspomóc i ułatwić ten proces.

Kobietom, które starają się o dziecko zaleca się picie dużej ilości wody, ponieważ powoduje to rozrzedzenie płynów ustrojowych w organizmie, w tym śluzu szyjkowego. Im jest rzadszy, tym łatwiej plemnikom przedostać się w głąb kobiety.  Panie powinny również spożywać w odpowiednich ilościach żelazo, które jest odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie zarodka i komórki jajowej. Znajdziemy je produktach spożywczych, takich jak: podroby, jaja, produktach mlecznych, ziemniakach, rybach, nasionach strączkowych, natce pietruszki itd.

Dieta wzbogacona w witaminę E jest istotna zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, którzy pragną zostać rodzicami. Jej brak powoduje uszkodzenia plemników i złej jakości materiał genetyczny, natomiast u kobiet bywa przyczyną problemów z utrzymaniem ciąży. Przyszli rodzice powinni również dbać o odpowiedni poziom kwasu foliowego, który ma wpływ na odpowiedni rozwój układu nerwowego dziecka, a także na ruchliwość plemników u mężczyzn.

Panowie powinni również pamiętać, aby w ich diecie znalazły się produkty bogate w cynk, który wpływa na odpowiedni poziom testosteronu oraz gęstość nasienia, co ma ogromne znaczenie, jeśli planuje się powiększenie rodziny.

Stres

Udowodniono, że długotrwały stres bardzo niekorzystnie wpływa na płodność kobiet i mężczyzn. Obniżenie jego poziomu na pewno ułatwi zajście w ciążę. Pomaga w tym codzienny ruch i aktywność fizyczna. Należy jednak pamiętać, by w przypadku kobiet była na umiarkowanym poziomie, ponieważ intensywne uprawianie sportu może utrudniać zajście w ciążę, ponieważ wpływa na gospodarkę hormonalną kobiety sterującą m.in. płodnością. Bliskość ze swoim partnerem, seks, wzajemny relaks powodują, że czujemy się odstresowane dlatego róbmy to jak najczęściej. Warto obserwować swój organizm i znaleźć własny, złoty środek dla swojego organizmu, który pomaga się zrelaksować i ukoić nerwy.

Pozycje seksualne

Zapłodnieniu nie sprzyjają pozycje, w których kobieta znajduje się na górze i sperma z łatwością może z niej wypłynąć. Warto również po stosunku odczekać i poleżeć spokojnie 10-15 minut, aby nasienie mogło swobodnie przedostać się w głąb kobiety.

Używki

Porzucenie alkoholu i papierosów znacznie poprawia funkcjonowanie organizmu na każdej płaszczyźnie, w tym także tej związanej z płodnością zarówno u kobiet jak i u mężczyzn. Alkohol i nikotyna uszkadzają materiał genetyczny oraz bardzo źle wpływają na gospodarkę hormonalną.

 

2 komentarze

  1. Magda Ryba

    Dziwne, nic nie ma w artykule o kwasie foliowym. Mój ginekolog, jak powiedziałam, że chciałabym zacząć starać sie o dziecko, to pierwsze, co zrobił, to kazał mi zacząć zażywać mama dha premium właśnie z kwasem foliowym i witaminami.

    Odpowiedz
    • int

      Proszę uważnie czytać artykuł, nie tylko nagłówki

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

FemiGlove – Specjalna Rękawica do Samodzielnego Badania Piersi

Odwiedź nasz Sklep !

Masz problemy Zajść w Ciążę ? Szukasz Skutecznej i Bezpiecznej Antykoncepcji?

marker20 (3)Szybkie i Łatwe Zakupy w 24 h

Icon made by Freepik from www.flaticon.com
Share This