Owoce i warzywa, które pozytywnie wpływają na kobiecy organizm i pomagają zajść w ciążę

Owoce, warzywa, pełneziarno i nabiał to filary diety, o których nie powinna zapominać  żadna kobieta, witaminy i minerały zawarte w produktachczęsto mają większy wpływ na nasz organizm niż nam się wydaje.
Kobiety, które pragną zajść w ciąże powinny wzbogacić swoją dietę o witaminy z grupy B i E, minerały– żelazo, cynk, magnez, selen a także nienasycone kwasy tłuszczowe  oraz bioflawonoidy.
Witamina B 1 – znajduje się w orzechach, suszonych roślinach strączkowych, produktach pełnoziarnistych i chudej wieprzowinie a odpowiada za prawidłowy metabolizm a co za tym idzie na układ płciowy.
Witamina B 2 – mleko, jogurt, ryby, wołowina, jajka, awokado. Witamina ta odpowiada za prawidłową pracę tarczycy, która warunkuje prawidłowy przebieg menstruacji.
Witamina B 6 – kurczak, marchew, ziemniaki, banany. Niedobory tej witaminy mogą prowadzić do poronienia.
Witamina B 12 – zapewnia kobiecie odpowiedni poziom erytrocytów i chroni przed anemią.
Witamina B 9 – znana bardziej pod nazwą kwas foliowy, jest niezwykle istotna w kontekście prawidłowego rozwoju układu nerwowego dziecka. Znajdziecie ją w fasoli, pomarańczach, burakach oraz produktach z pełnego przemiału.
Witamina E – orzechy, migdały, olej słonecznikowy. Obecność, na odpowiednim poziomie, witaminy E w organizmie, warunkuje prawidłowe działanie narządów rozrodczych.
Witamina C – świeże warzywa i owoce, w tym szczególnie porzeczka. Witamina C odpowiada za krążenie krwi w macicy i łożysku, sprzyjając rozwojowi dziecka.
Żelazo – buraki, korzeń pietruszki, suszone morele i orzechy, rośliny strączkowe. Żelazo jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania komórki jajowej i zarodka, a jego  niedobory powodują ograniczenie wzrostu płodu.
Magnez – kakao, kasza gryczana, ryby, orzechy. Minerał nie zbędny do prawidłowego podziału komórek i replikacji DNA a jego niedobór może w konsekwencji prowadzić do poronienia.
Cynk – ostrygi, mięso z indyka, jajka, produkty zbożowe. Prawidłowy przebieg cyklu miesięcznego kobiety gwarantuje odpowiedni poziom cynku w organizmie, zapobiega on również przedwczesnemu porodowi.
Selen – ryby, grzyby, pomidory. Selen podobnie jak cynk warunkuje prawidłowy przebieg cyklu menstruacyjnego i zapobiega poronieniom.
Bioflawonoidy – mają korzystny wpływ na błonę śluzową macicy, znacząco zmniejszając ryzyko utraty ciąży.
Nienasycone kwasy tłuszczowe (omega 3 i 6) – ryby, owoce morza. Omega 3 i 6 mają zbawienny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy.
Reasumując dieta kobiety w ciąży powinna być urozmaicona i zbilansowana. Nie może w niej zabraknąć warzyw i owoców, produktów z pełnego ziarna, nabiału i mięsa, pamiętajmy, że lepiej zadbać o prawidłową dietę niż zażywać sztucznie syntezowane suplementy diety.

Odwiedź nasz Sklep

Planujesz dziecko ? Szukasz Bezpiecznej Antykoncepcji ?

marker20 (3)

Szybkie i Łatwe Zakupy w 24 h

Odwiedź nasz Sklep

Masz problemy Zajść w Ciążę ? Szukasz Skutecznej i Bezpiecznej Antykoncepcji?

marker20 (3)Szybkie i Łatwe Zakupy w 24 h

Icon made by Freepik from www.flaticon.com
Share This