Antykoncepcja na „porost” piersi. Czy to możliwe?

Antykoncepcja na "porost" piersi.

Antykoncepcja na „porost” piersi.

Posiadanie dużego biustu to marzenie wielu kobiet. Często  w tego typu sytuacjach jedyne rozwiązaniem stanowi operacyjne powiększenie piersi. Okazuje się jednak, że istnieje alternatywny (przy czym znacznie mniej inwazyjny) sposób powiększenia  biustu, a jest nim stosowanie tabletek antykoncepcyjnych. Jednym ze skutków ubocznych (choć nie stanowi to reguły)  stosowania pigułek hormonalnych jest właśnie wizualne powiększenie piersi.

Wpływ hormonów zawartych w tabletkach antykoncepcyjnych

Pigułki antykoncepcyjne zawierają w składzie sporą dawkę stężenia 2 głównych hormonów kobiecych – progestagenów i estrogenów, których działanie polega na blokowaniu procesu owulacji i zagęszczaniu śluzu szyjkowego, co znacznie utrudnia ruch plemników. Pomimo swojej skuteczności i popularności wśród dostępnych metod zapobiegania przed ciążą stosowanie tabletek hormonalnych może wiązać się ze skutkami ubocznymi dla organizmu kobiet takimi jak wzmożony apetyt, bóle głowy, mdłości czy spadek libido. Niekiedy pojawiają się także bolesność, obrzmienie piersi oraz ich powiększenie nawet o 1-2 rozmiary.

Dlaczego tabletki hormonalne powiększają piersi?

Zawarty w tabletkach hormonalnych (2-składnikowych) estrogen odpowiedzialny jest za rozwój piersi w czasie okresu dojrzewania i to on wpływa na powiększenie biustu w trakcie stosowania tabletek antykoncepcyjnych. Efekt ten jednak nie utrzymuje się długo – działa jedynie w okresie stosowania hormonów, po ich odstawieniu piersi wracają do dawnego rozmiaru.

Pełniejszy wygląd piersi w czasie przyjmowania antykoncepcji hormonalnej wynika przede wszystkim z ich obrzmienia. Pojawia się ono na wskutek gromadzenia się w przestrzeniach międzykomórkowych piersi płynów fizjologicznych (w wyniku działania hormonów). Płyny fizjologiczne uciskają komórki tłuszczowe, które w wyniku pęcznienia dają wizualny efekt większego biustu.

Podobnie dzieje się w tak  trakcie cyklu miesiączkowego również u kobiet, które nie przyjmują tabletek hormonalnych. W ciągu cyklu dochodzi do ciągłej zmiany poziomu stężenia estrogenów i progesteronu w związku z tym w połowie cyklu piersi kobiety stają się zwykle obrzmiałe i bolesne, a w trakcie miesiączki oraz tuż po wracają do normy. W trakcie stosowania pigułek hormonalnych efekt ten utrzymuje się przez cały czas (aż do czasu odstawienia pigułek).

TAGI: biust, większy biust, antykoncepcja a większe piersi, piersi kobiety

 

Leave a Reply

Share This

Share this post with your friends!

%d bloggers like this: