Tabletki antykoncepcyjne a opalanie

Lubisz się opalać, ale bierzesz tabletki antykoncepcyjne? Sprawdź, jakie efekty uboczne może spowodować to połączenie!

Nadeszły wakacje, a wraz z nimi sezon na kąpiele słoneczne. Przy każdej sposobności staramy się eksponować nasze ciało na słońce, aby uzyskać piękną opaleniznę i zaczerpnąć witaminy D, której braki odczuwamy po długiej zimie. Lato to taki okres, że często nawet, jeśli nie planujemy eksponować naszej skóry na słońce, to nie zawsze się to udaje. Nie każdy przecież chce chodzić cały czas w czapce z daszkiem. Jednak wtedy może pojawić się problem związany z przebarwieniami słonecznymi na skórze, w szczególności w przypadku pań, które stosują antykoncepcję hormonalną. Niewiele kobiet jednak jest świadoma tej zależności. Zdajemy sobie sprawę z konsekwencji związanych z nadmiernym opalaniem , w tym przede wszystkim z nowotworów skóry, ale rzadko kiedy wiemy, że tabletki antykoncepcyjne i słońce – nie są dobrym połączeniem. Dlaczego?

Po pierwsze zawsze nim zaczniemy przyjmować pigułki, czy jakiekolwiek inne leki należy dokładnie przeczytać ulotkę dołączoną do opakowania. Tabletek antykoncepcyjnych jest wiele na rynku farmaceutycznym i każde mogą wywoływać inne skutki uboczne w połączeniu z promieniami słonecznymi. Najczęściej należą jednak do nich przebarwienia pigmentacyjne, które pojawiają się na skórze. Szczególnie narażone są na nie kobiety o jasnej karnacji, u których tego typu niechciane efekty będą mocno widoczne. Poza przebarwieniami, głównie w okolicy szyi i dekoltu, mogą pojawić się również podrażnienia skóry lub rumienie. Często również występują na twarzy, co w przypadku silnych przebarwień może oznaczać problemy z ich zatuszowaniem za pomocą zwykłego fluidu, czy pudru. Bardzo nieprzyjemnym miejscem, w którym potrafią pojawiać się plamy pigmentacyjne jest fragment skóry znajdujący się pomiędzy ustami a nosem, czyli miejscem, gdzie mężczyźni posiadają wąsy. W momencie, gdy przebarwienia pojawią się na tym obszarze i przybiorą ciemniejszy kolor – mogą z daleka przypominać zarost, czego z pewnością żadna kobieta nie chciałaby doświadczyć.

Oczywiście nie zawsze musi tak się wydarzyć, ponieważ wiele kobiet korzystających z hormonalnej antykoncepcji nie zaobserwuje u siebie żadnych zmian skórnych związanych z opalaniem. Dlatego najważniejszy jest umiar i zdrowy rozsądek. Jeśli na skórze zaczną pojawiać się przebarwienia, co przed stosowaniem hormonalnej antykoncepcji nie miało miejsca, należy zrezygnować z kąpieli słonecznych i skonsultować się z lekarzem. Być może wystarczy zastosowanie silniejszego filtru przeciwsłonecznego lub zmiana tabletek antykoncepcyjnych na inne. Poza tym odpowiedni filtr i unikanie wystawiania się na słońce w godzinach południowych, kiedy słońce opala najbardziej to podstawowe zasady rozsądnego korzystania z promieni słonecznych, do których powinien stosować się każdy, bez względu na to, czy korzysta się z antykoncepcji hormonalnej, czy też nie.

Stosowanie tabletek antykoncepcyjnych często jest związane z występowaniem różnych skutków ubocznych. Niestety niewiele mówi się o przebarwieniach skórnych, które w niektórych przypadkach mogą bardzo uprzykrzyć życie. Przede wszystkim ważne jest dokładne przeczytanie całej ulotki dołączonej do opakowania, a czynność tę bardzo często się niestety pomija. Przebarwienia pigmentacyjne mogą występować u kobiet korzystających z hormonalnej antykoncepcji – mogą, ale nie muszą. Warto stopniowo wystawiać się na promienie słoneczne, by sprawdzić, czy nie pojawiają się żadne zmiany skórne. Ponadto należy pamiętać, że nie tylko opalanie na słońcu może zaszkodzić naszej skórze, ale także korzystanie z solarium.

 

 

0 komentarzy

Dodaj komentarz

FemiGlove – Specjalna Rękawica do Samodzielnego Badania Piersi

Odwiedź nasz Sklep

Masz problemy Zajść w Ciążę ? Szukasz Skutecznej i Bezpiecznej Antykoncepcji?

marker20 (3)Szybkie i Łatwe Zakupy w 24 h

Wejdź
Share This